Home » Iskolai élet » Természettudományok » Rendhagyó kémia óra

ÉTKEZÉS

uzsonnák: | 35-36. hét | 37. hét |

ebéd: | 37-38. hét | |

EBÉDLEMONDÁS: előző nap délig |Bíró Ildikó | penztar@okusuli.hu | 20/459-8389 |

VÁROSI PROGRAMOK

ALAPÍTVÁNY

FACEBOOK

Rendhagyó kémia óra

A Richter Gedeon Alapítvány meghívására diákjainkkal, akik az utóbbi években a legügyesebbek voltak a kémia és a kísérletezés területén, rendhagyó kémia órán vettünk részt a cég kutató laboratóriumában.

A Richter Gedeon Alapítvány meglepetés ajándéka egy tíz főre szóló belépőjegy volt a Csodák Palotájába, Csopa Playbar, ahol a Richter Gedeon Laborban, az Illúzió kiállításon, Newton kiállításon, buborék kísérleti bemutatón játszva tanultunk.

Köszönjük az élményt a szervezőknek és a Richter Gedeon Alapítvány minden tagjának.

Éva Angéla

Diákjaink élményei:


„Már az odafele úton nagyon izgatott volt a csapat, elvégre nem mindennapi dolog meglátogatni egy gyógyszergyárat. Amikor leszálltunk a buszról lenyűgöző látvány tárult elénk (legalábbis egy kémikus palántának) ahogy mindkét oldalunkon a gyár modern és régi épületei magasodtak mellettünk és különböző csővezetékek cikáztak felettünk. Ezzel a felvillanyozott és kissé megilletődött hangulattal vágtunk neki az ismeretlen kalandoknak.
Az előadásokon nagyon jó volt hallani, hogy kiből lesz a jó kutató és azt is, mennyi munkát, időt és pénzt áldoznak a Richternél az új gyógyszerek kifejlesztésére, hogy sokszor a több millió dollár és a sok éves kutató munka után sem sikerül megfelelő gyógyszert előállítani. Ám a jó kutatókat nem tántorítja el a kudarc, mert megéri a siker és az a tudat, hogy sok száz ember életét és mindennapjait tették jobbá vagy akár mentették meg. Abban a pillanatban mindannyian kutatók szerettünk volna lenni. Sajnos, ami elméletben a reakcióegyenletben leírt, az nem mindig úgy megy végbe, ahogy azt a kutatók szeretnék, ezért van szükség az NMR és az ICP mérő műszerekre. Lenyűgöző és elképesztő volt látni a hatalmas 700 MHz-es NMR műszert a benne található szupramágnest, az egész műszer mérnöki kialakítását és a működési elvét. Megtudni, hogy az NMR nem csak a különböző molekulák összetételét, és a benne található kötéseket és funkciós csoportokat képes kimutatni, hanem az optikai izomereket is, ami a gyógyszeriparban nagyon fontos, mert egyes hatásokat illetve mellékhatásokat csak az egyes izomerek képesek kiváltani. Nagyon tetszett és inspiráló volt az a csúcs modern felszerelés, amivel a kutatók dolgoztak és az a munkamorál és lelkesedés, amivel Richter Gedeon elindította a vállalatot 116 évvel ezelőtt. Remélem a jövőben több diák is ellátogathat majd a gyárba, mert ez egy remek pályabemutatás és maradandó élmény a kémia szerelmeseinek.”

 

Kruppi Márton,
Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium és Kollégium, 10.c
(volt ÖKU-s diákunk)


„Még egyszer szeretném megköszönni ezúton is a lehetőséget, hogy részt vehettem a programon. Nagyon tetszettek mind az előadások, mind pedig a szívélyes fogadtatás. Tanulságosak voltak az előadáson elhangzottak, tetszett az előadók lelkesedése és elkötelezettségük a szakmájuk iránt. Tökéletesen a jelenlegi szerves kémiai témámba vágott, hogy ne csak elképzeljem, hanem élőben láthassam ezeket a szerkezetkutatási mérőműszereket a laborban. Nagy öröm fogott el, mikor mind az MS-, mind pedig az NMR-spektroszkópokat megnézhettük, és személyesen az ott dolgozók maguk mesélték el, hogyan is működnek. Hasznos információkra tettem szert aznap, és még nyitottabb lettem a kémia újabb színes területei iránt. Emlékezetes és fantasztikus volt! ”

Mihályi Zsolt,
BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziuma,10.a osztály
(volt ÖKU-s diákunk)


„Nekem azért tetszett nagyon a Richter Gedeon gyógyszercég, mert mindenki akivel találkoztunk kedves volt es közvetlen, nem az a tipikus elképzelt mindenki egyhangúlag robotolva dolgozik, hanem barátságosan és legfőképp személyesen át tudták adni a mondandót, ami érdekes és izgalmas volt. Ez egy nagyon jó élmény volt számomra.”

Csépai Áron, 9. osztályos, Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium
(volt ÖKU-s diákunk)


„A  gyógyszergyár megtekintéséig nem is gondoltam volna, hogy mennyi időbe telik míg előállítják a megfelelő gyógyszert egy betegség kezelésére. A labor látogatása során rájöttem arra, hogy megéri tanulni a kémiát. Az előadáson nagyon tetszettek az idézetek és a tanácsok.”

Nagy Rebeka, 7. a osztályos diákunk


„Nekem az tetszett a legjobban, hogy milyen precizitással állapítják meg egy anyag összetételét és szerkezetét”

Mamalik József, 8.b osztályos diákunk


„Aki nem tudja, milyen kikötőbe akar eljutni, annak semmilyen széljárás nem kedvező.” Köszönöm, hogy biztos és elérhető kikötőt mutattak a diákjainknak. Köszönöm, hogy láthatták, a kitartó, igényes munkának van értelme és biztos jövőt adhat.

Szmeskóné Koller Erika, kémia-biológia szakos tanár


 

Iskolánk 2016. évtől a környéken egyedülállóként, az országban 16.-ként SAKKPALOTA REGIONÁLIS REFERENCIA ISKOLA

KISFILMEK:

BEJEGYZÉS ARCHÍVUM