Home » Iskolai élet » Beszámolók, galériák » HATÁRTALAN kalandjaink, 2018

2018.07.1. - 2018.08.20.

ALAPÍTVÁNY

HATÁRTALAN kalandjaink, 2018

Végre eljött a nagy pillanat, amikor hétfőn hajnalban összegyűlt a kis csapat az ÖKU előtt. Közös ima és ének után nekivágtunk a nagy kalandnak.

Néhány óra utazás után megérkeztünk Erdélybe, az Érmellékre. Irodalmi túránkat Ady Endre szülőházának meglátogatásával kezdtük. Ezután a nagykárolyi kastély angolparkjában sétáltunk. Innen utunk Nagyváradra vezetett, ahol megtekintettük a város nevezetességeit. A napot a csodálatos Pádis-fennsíkon  zártuk. Szállásunk Bogán, az Anett Panzióban volt.

Másnap reggel madárcsicsergésre és hegyi patakcsobogásra ébredtünk. Ezen a napon két barlangot tekintettünk meg. Először a Medve-barlangban a különleges formákat öltő cseppköveket csodáltuk meg. Majd „rövid” gyalogtúra után a kuriózumnak számító aranyosfői (Szkerisórai) jégbarlangba ereszkedtünk le. A fárasztó napot finom vacsorával és játékkal zártuk.

A harmadik napon a mócoklakta Aranyos-völgy szerpentinjein kanyarogva jutottunk el Abrudbányára, ahol megkoszorúztuk a református templomban elhelyezett emléktáblát. A tordai sóbánya megtekintését mindenki nagy izgalommal várta. Végül a bányában minden várakozásunkat felülmúló látvány  tárult a szemünk elé. El sem tudtuk képzelni, hogy egy sóbányában pingpongozni, minigolfozni, biliárdozni is lehet. A gyerekek az óriáskereket is kipróbálhatták.

A szállásunk elfoglalása előtt, iskolánk családjainak ajándékait és adományait elvittük a torockói Kis Szent Teréz Gyermekotthonba.  Köszönet és hála a felajánlásokért.

Este Torockón Marosán Csaba modern hangvételű Arany János estjét hallgattuk meg. A lelkes fiatal színésznek sikerült magával ragadnia a fiatalokat. Szálláshelyünkről a titokzatos Székelykövet láthattuk.

Az utolsó napon rácsodálkozhattunk Torockó egyedi néprajzi értékeire. Később Nagyenyeden megtekintettük a református templomot, majd megkoszorúztuk a magyar hősök emlékművét.

Utunk a kazettás templomáról híres Körösfőre vezetett, ahol a helyi iskolában hetedikesekkel ismerkedtünk meg. Meglepetésként finom fánkkal és sós kiflivel kedveskedett nekünk egyik hetedikes diákunk körösfői  családja. A páratlan szépségű körösfői templom bemutatása után hazaindultunk.

Szeretettel osztjuk meg élményeinket a kirándulás során készült képekkel.

Éva Angéla, Vargáné József Annamária és Bagu Géza tanárok

Iskolánk 2016. évtől a környéken egyedülállóként, az országban 16.-ként SAKKPALOTA REGIONÁLIS REFERENCIA ISKOLA

VERSENYKIÍRÁS

HÍREK ARCHÍVUM

VERSKÉPEK KISFILM

BEST OF ESZES DANI

A MI ADVENTÜNK

KÁRPÁTALJAI GYŰJTÉS

Képes beszámoló a kárpátaljai Nagydobronyban található Irgalmas Samaritánus Református Gyermekotthon lakói számára rendezett gyűjtésünk célba juttatásáról. | RÉSZLETEK...